preskoči na sadržaj

Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Vijesti

Slušanje i govorenje – primjer dobre prakse

Autor: Višnja Cvek, 20. 6. 2022.

S učenicima petoga razred održan je dvosat u kojemu je bio naglasak na slušanju i govorenju ( ishodi OŠ HJ A.5.1. i A.5.2.) i na usvajanju novih komunikacijskih vještina.

 

PRIMJERENA KOMUNIKACIJA VJEŠTINA JE KOJA SE UČI

Učiteljica je ostvarivanje ishoda predvidjela kroz sljedeće aktivnosti:

Usreći drugog riječima

Učenici dobacuju jedni drugima lopticu/klupko vune i govore dvije stvari u kojima je osoba uspješna ili dvije pozitivne osobine. Učenik koji je primio lopticu, parafrazira što je čuo i zahvali na lijepom riječima/komplimentu.

O riječima u Riječi 

Nakon poslušane pjesme Zlate Kolarić- Kišur, Riječi (Šojat, Anita. 2016. Snaga riječi-čitanka za 5. razred. Školska knjiga. Zagreb.) učenici iznose dojmove i razmišljanja o utjecaju riječi na ljude. Povezuju pjesmu sa svojim iskustvom.

Isto, a različito

Učiteljica čita prvu verziju priče Svaki zašto ima svoj zato (Vlatka Bosutić-Cvijić. 2019. Sat razrednika-aktivnosti. Školska knjiga. Zagreb) u kojoj je prikazan neprimjereni oblik komunikacije koji je doveo do sukoba.

Jedan učenik sažeto prepričava priču da bi se provjerilo jesu li dobro razumjeli tekst. Učenici u paru rješavaju zadatke na listiću.  Izvještavaju ostale učenike o zaključcima. Iznose svoja razmišljanja o mogućem drugačijem tijeku priče.

Učiteljica čita drugu verziju priče u kojoj je opisana ista situacija, ali uz primjerenu komunikaciju. Učenici uspoređuju prvu i drugu verziju i zaključuju o važnosti primjerene komunikacije.

Govor zmije i govor žirafe

Učiteljica učenicima pokazuje igračke zmije i žirafe. Učenici opisuju zmiju i žirafu te izvode zaključak o mogućim načinima kako komunicira zmija, a kako žirafa. Učiteljica uz pomoć lutaka izvodi dijalog kao primjer govora žirafe i zmije. Učenici uspoređuju poslušani govor zmije i žirafe s obilježjima prikazanim na slikokazu. Potom učenici u paru izvlače karticu određene situacije, zamišljaju situaciju te govore iz pozicije lutke (zmija/žirafa) koju su izabrali. Ostali učenici komentiraju izvedbu.

Nenasilna komunikacija-animirani film

Učenici gledaju film o nenasilnoj komunikaciji (Nenasilna komunikacija - Centar krugovi u suradnji s animatorima). Prije gledanja dobivaju upute povezane sa zadatkom koji će uslijediti nakon gledanja. Uz pomoć slikokaza upoznaju se s pojmovima glasnogovornik i konferencija za novinare.

Konferencija za novinare

Učenici u skupinama rade na zadatku-predstaviti odgledani film i poruku koju nosi na zamišljenoj konferenciji za novinare. Skupine pišu plan izlaganja. Glasnogovornici skupina izlažu, a ostali učenici iz razreda su novinari koji po završetku svakog izlaganja postavljaju pitanja.

Po završetku svih aktivnosti učenici dogovorenim položajem tijela dogovoraju na učiteljičino pitanje: Hoće li mi ovo što sam danas naučio koristiti u životu te obrazlažu svoj odgovor.

Vlatka Bosutić - Cvijić, učiteljica hrvatskog jezika




Udžbenici
Lista linkova je prazna
Oglasna ploča
Školski jelovnik
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 10. 2011.

Ukupno: 389204
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek / Crkvena 23, HR-31000 Osijek / os-jtruhelke-os.skole.hr / ured@os-jtruhelke-os.skole.hr
preskoči na navigaciju